Met jouw feedback kunnen we ons werk verbeteren. We krijgen het dus graag van je! Zo help je ons én de mensen uit Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude die in de toekomst hulp van ons vragen.
Onderzoek: wat vond je van onze hulp?
Als onze hulp voorbij is, onderzoeken we hoe je erop terugkijkt. Je krijgt een e-mail van ons. Daarin staat een veilige link naar een korte vragenlijst. Hieronder beantwoorden we de belangrijkste vragen.
Wat is een cliënttevredenheidsonderzoek?
De naam zegt het al: met een cliënttevredenheidsonderzoek onderzoeken we hoe tevreden onze cliënten zijn met de hulp die ze van ons kregen. Wat gaat goed, wat kan beter? Je helpt ons met eerlijke antwoorden. Ook als je minder positief bent. Zo worden we steeds beter in wat we doen. We gebruiken de resultaten ook om ons werk te verantwoorden aan de 4 gemeenten waar wij werken.
Kunnen jullie zien welke antwoorden ik geef?
Nee! De vragenlijst is anoniem: wij kunnen niet zien wat jij antwoordt. Vul het eerlijk in. Er zijn geen goede of foute antwoorden.
Hoe lang duurt invullen van de vragenlijst?
Ongeveer 4 minuten.
Is de vragenlijst voor ouders of voor kinderen?
Voor beiden. Als je kind er oud genoeg voor is, kun je de vragen het best samen beantwoorden. Vanaf 16 jaar mogen kinderen het ook zelf invullen, als ze willen.
Aan het eind vragen jullie of ik geïnterviewd wil worden, hoe werkt dat?
Iedereen heeft wel eens hulp nodig. Soms kort, soms langer. Erom vragen wordt makkelijker als je weet dat je niet de enige bent. Daarom delen we graag échte ervaringen. Bijvoorbeeld op onze website, in ons jaarverslag of op LinkedIn.
Wil jij je ervaring delen? Vul dan in het onderzoek je gegevens in. De antwoorden die je eerder gaf blijven nog steeds anoniem! Of stuur een mailtje aan communicatie@jeugdteamslr.nl. Een tekstschrijver neemt contact met je op voor een kort interview. Voor we het verhaal delen, vragen we jouw akkoord.
Heb je een andere vraag?
Staat jouw vraag over dit onderzoek er niet tussen? Bel dan 071-204 10 88 (op werkdagen van 9 tot 17 uur) of stuur een e-mail naar secretariaat@jeugdteamslr.nl. Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord.
Niet tevreden? Zo dien je een klacht in
Alle medewerkers van de jeugdteams doen hun uiterste best de juiste ondersteuning te bieden. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Dan kun je een klacht indienen. We zoeken dan samen met jou naar een oplossing.
In de klachtenregeling lees je er alles over:
Kom je er met ons niet uit? Dan kun je een klacht indienen bij de Klachtencommissie Jeugdhulp Zuid-Holland. Hieronder delen we het formulier en een document met tips en handvatten. Beide bestanden zijn van de klachtencommissie Jeugdhulp Zuid-Holland.
Heb je een klacht over PGB of inschakelen van specialistische hulp?
In opdracht van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude kennen wij persoonsgebonden budgetten (PGB) toe of wijzen we ze af. Ook inschakelen van specialistische hulp gaat via ons. Een klacht hierover kun je indienen bij de commissie voor beroep en bezwaar van jouw gemeente. Op de website van de gemeente vind je daarover meer informatie.