Wat vond je van onze hulp?

Alles over het cliënttevredenheidsonderzoek

Jouw kind, je gezin of jij kreeg hulp van Jeugdteams Leidse Regio. Hoe kijk jij terug op onze hulp en hoe tevreden ben je erover? Dat onderzoeken we met het cliënttevredenheidsonderzoek: een vragenlijst die je krijgt als onze hulp voorbij is. Hieronder beantwoorden we de belangrijkste vragen erover.

Wat is een cliënttevredenheidsonderzoek?
De naam zegt het al: met een cliënttevredenheidsonderzoek onderzoeken we hoe tevreden onze cliënten zijn met de hulp die ze van ons kregen. Wat gaat goed, wat kan beter? Je helpt ons met eerlijke antwoorden. Ook als je minder positief bent. Zo worden we steeds beter in wat we doen. We gebruiken de resultaten ook om ons werk te verantwoorden aan de 4 gemeenten waar wij werken.

Kunnen jullie zien welke antwoorden ik geef?
Nee! De vragenlijst is anoniem: wij kunnen niet zien wat jij antwoordt. Vul het eerlijk in. Er zijn geen goede of foute antwoorden. 

Hoe lang duurt invullen van de vragenlijst?
Ongeveer 4 minuten.

Is de vragenlijst voor ouders of voor kinderen?
Voor beiden. Als je kind er oud genoeg voor is, kun je de vragen het best samen beantwoorden. Vanaf 16 jaar mogen kinderen het ook zelf invullen, als ze willen.

Aan het eind vragen jullie of ik geïnterviewd wil worden, hoe werkt dat?
Iedereen heeft wel eens hulp nodig. Soms kort, soms langer. Erom vragen wordt makkelijker als je weet dat je niet de enige bent. Daarom delen we graag échte ervaringen. Bijvoorbeeld op onze website, in ons jaarverslag of op LinkedIn.

Wil jij je ervaring delen? Vul dan in het onderzoek je gegevens in. De antwoorden die je eerder gaf blijven nog steeds anoniem! Of stuur een mailtje aan communicatie@jeugdteamslr.nl. Een tekstschrijver neemt contact met je op voor een kort interview. Voor we het verhaal delen, vragen we jouw akkoord.